Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 29 augusti 2010

En trevlig kväll

Kl fem anlände våra middagsgäster igår. Solen sken under dagen så uterummet hade värmts upp. Jag trodde vi skulle bli tvungna gå in efter maten, men vi kunde sitta där hela kvällen, med infravärmen och stearinljus. Bjöd på mammas gryta med fläskfilé, grädde, creme bonjour vitlöksostar och senap, och till det hasselbackspotatis och sallad. Mycket gott men inte viktklubbsvänligt alls! Hallonpannacottapaj till efterrätt. Och vin så klart! Det blev en mycket trevlig kväll. Det tror jag vi tyckte allihopa för vips hade klockan blivit tjugo i ett och ingen av oss hade fattat hur tiden kunde gå så fort!

Patric har lite skallebank idag, men jag mår jättebra.... Har nyss tagit mig i kragen och betalt in avgiften för Friskis & Svettis terminskort. Bara att sätta igång till veckan! Jag vet att det blir kul bara jag går dit, det är innan det alltid känns motigt.
Nu har jag gått ner nästan fyra kg på en månad, så nu ska jag fortsätta med den positiva trenden! Nu ska jag plocka ur diskmaskinens alla glas efter gårdagen och sen ska jag slänga i en tvättmaskin.... I morgon är det jobb igen, och faktiskt känns det ganska ok!!!!!

3 kommentarer:

Christina sa...

Grattis till viktminskningen!!!Bra jobbat!!!

Anja sa...

Tack igen för en trevlig kväll och för supergod mat och efterrätt!

Madde sa...

4 kg, vad bra!!! Hejja hejja! :)