Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 22 augusti 2010

Min (o)-vän och jag

Den här bilden tog vi när vi skulle sälja motionscykeln. Jag har kommit på nu att det nog var nån mening med att den inte blev såld. Det är meningen att jag ska plågas på den. Jag har så svårt att ta mig ut och gå eller jogga, ingenting blir gjort. Men cykeln står kvar där uppe och hånler åt mig och tycker att jag ska komma upp och umgås med den. Den vill att jag ska svettas, få ont i baken, svära och våndas. Och den lyckas ibland. Idag tänker den tvinga mig att komma upp. Jag tänker göra det NU så jag har det gjort, för jag gillar den inte alls. Men det är nog bra för min feta rumpa.
Vad gör ni andra denna söndag??

1 kommentar:

Anja sa...

Jag gillar inte att cykla över huvudtaget så jag förstår dig. Undra om ett sånt där löpband är roligare...jag tror det i alla fall. Hoppas att du kan motivera dig att fortsätta kämpa på med träning...då jag vet hur mycket du vill. Sänder dig här lite positiv kraft ......... :-)
Denna Söndag: Vi for upp till stugan igår så idag gjorde jag och Tuva en egentillverkad drake som tyvärr inte ville flyga :-( Sen när vi kom hem har jag mest förberett inför morgondagen, dvs badat barn, packat till skolan, städat lite...snart tänkte jag bläddra lite i några tidningar. Lääängtar tills IKEA-katalogen dimper ner i brevlådan :-)
Ha det gott!