Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 24 augusti 2010

Kul på jobbet!

Jag hade bävat lite för att jobba på småbarnsavdelning, inte riktigt vad jag hade önskat. Men jag måste säga att jag har ändrat mig nu, efter bara nån vecka. Kände på en gång att jag trivs som fisken i vattnet med Kattis och AnnaCarin, tror vi kan ha mycket kul ihop. Vi kommer på nya ideér hela tiden och det känns som att det kan bli riktigt bra. Dessutom har vi en fantastiskt fin barngrupp, med lugna harmoniska småtroll. Ja, det känns helt enkelt som en "nytändning" på jobbet igen och det känns riktigt kul! Hoppas att ryggen håller som den ska bara! Får se till att börja träna igen... Allt har sina fram och bak-sidor. När jag jobbade med större barn skonade det ryggen mer, men det var en enorm ljudnivå hela dagen så man var alldeles slut när man kom hem. Nu är det mera lyft, men en lägre ljudnivå. Dessutom sover alla barn en stund på dagen eftersom de är så små, så då är det ännu lugnare. Vilket leder till att jag känner mig piggare och på bättre humör när jag kommer hem. Det är bra att variera sig.

Hade gått ner ett kg sen förra veckan på måndagmorgonens vägning, bra gjort av mig! Igår kväll var jag dessvärre på tjejmiddag hos Britta med god mat, rödvin och kladdkaka....men men...får sköta mig i veckan.... Tjejmiddagarna tänker jag inte "banta" ifrån.

Ute är det riktigt höst-rusk-väder....storm och regn, inte kul alls. Men jag känner mig på gott humör ändå. Det är nåt som gör att jag känner mig så glad! Kan det vara att det är kul på jobbet? Eller kan det vara min viktnedgång (om än långsamma)? Eller kan det vara att jag har tre glada barn som alla tycker det känns bra att ha börjat i skolan/förskolan igen?? Jonta som "gruvade" sig lite tycker att det känns kanonbra! Han har visst fått "världens bästa lärare" också, så allt verkar frid och fröjd! Edvin gillar skolan och Thea gillar sin förskola! Det har kunnat vara betydligt värre!
Nu ska Thea baka. Har köpt en sån "mix" för ovanlighetens skull. Jag har inte alls nån lust att baka, det är hon som vill, och då verkar det enkelt och smidigt med en sån kaka. Själv ska jag ju inte ens äta av den! Antar att jag får bidra lite ändå, med ugnen, skålar och slevar!

2 kommentarer:

Christina sa...

Vad roligt att det känns så bra på jobbet!!! Många positiva nyheter!

Anja sa...

Du känns verkligen glad och positiv till många saker - vad roligt att höra! Kram