Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 27 augusti 2010

Förbereder

Jag har klurat och klurat på morgondagens middag då vi får gäster.... och nu har jag kommit fram till nåt som i alla fall jag tycker är jättegott, hoppas de tycker det samma! Har även gjort i ordning en smaskig efterrätt, måste ju förbereda, så som de gör på tv...;-)

På jobbet var det lugna gatan idag, vi hade endast 4 barn och planering på fm, så dagen har gått jättefort, fast jag jobbade till fyra.

Jonathan har fått besök från Stockholm. Hans fd klasskompis Mikael flyttade dit för några år sen, och de har lyckats hålla kontakten lite grann under alla år, och nu skulle han och hans mamma hit till stan och hälsa på så då kom han till Jonathan och sover här ett par nätter. Kul! Otroligt att de inte tappat kontakten med varandra. De pratar definitivt inte ofta med varandra och de träffas absolut inte ofta... men när det händer så är det desto roligare.

Idag hade Edvin sitt livs första engelskalektion i skolan! Han tyckte det var jättekul. Jag tycker att det är så bra att de börjar med engelska redan i tvåan nu för tiden. När jag gick i skolan började man med engelska i årskurs 4. Jonathan hade sin första Kemi-lektion igår. Han tyckte det var jätteroligt också.... Kul när det händer nåt nytt som de gillar.

Idag stod det i tidningen om att det är en björn som cirkulerar här på Härnön igen....sablans odjur!!! Usch, nu känns det nästan olustigt att släppa iväg barnen på gångvägen själva....huuuuga vad jag AVSKYR björnar. De borde inte finnas. Om jag skulle möta en så skulle jag nog dö på direkten. Åtminstone kacka i brallan och tuppa av.;-)

Jag gjorde en vidrigt äcklig middag idag. Har ju testat massor med nya recept sen jag gick med i Viktklubb, och så även idag. Man gjorde en köttfärssmet med ströbröd och ägg och kryddor som man bredde ut på en plåt, sen "fyllde" man den med hackade oliver, fetaost och lök och rullade ihop till en rulle som stektes i ugnen. För det första hatar jag oliver, men eftersom jag verkligen vill lära mig att tycka om det så tänkte jag att "det är nog godare när det är i nån mat så där"...  Det var det inte. Usch vad det smakade illa! Det smakade ströbröd och oliver, only. Riktigt illa. Jonta var inte hemma när vi andra åt, men ingen av mig, Patric, Thea och Edvin gillade det i alla fall. Urk, alla fick min tillåtelse att slänga maten idag. Senare kom Jonta hem och ropade redan i hallen att han var vrålhungrig... Jag utfärdade en liten varning att "maten var inte så jättegod bara så du vet". Jonta smakade och utbrast: "Jag tycker själva köttfärslimpan var AS-god!". Snacka om att jag blev förvånad!!! Han gillar inte heller oliver... Det märks att han börjar bli stor och äter som en häst. Han är som ett sopnedkast, allt går ner! Fast det var ju kul att nån åt...

I morgon blir det ingen Viktklubbsmat i alla fall....verkligen inte... Jag avstod från fredagsfikat på jobbet idag, tänkte att en dags fusk på veckan får räcka. Det var duktigt tänkt av mig när de andra i personalrummet satt och mumsade på äppelkaka med vaniljsås. Men i morgon tänker jag fuska, inplanerat sen flera dagar.

Vad gör ni andra i helgen??

Inga kommentarer: