Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 1 augusti 2010

Sista söndagen...

... på semestern! I morgon börjar jag jobba och det känns SÅ tråkigt så ni anar inte! Förhoppningsvis blir det dock en lugn vecka med få barn. Men ändå.... åh vad jag önskar att jag vore ledig några veckor till!

Ser fram emot fredagskvällen dock. Lillsyster Madde och en kompis hade bokat hotell i Sundsvall för de ska på Roxettes konsert på lördagen. Kompisen kunde inte komma förrän på lördagen, så då tyckte Madde att jag kunde komma ner och sova med henne på hotellet från fredag till lördag. Kanske kan vi gå ut och äta nåt på kvällen eller ta en cider eller nåt. Och det gör jag så gärna! Ska bli jättekul.

Undrar vad man ska hitta på idag, denna sista dag på ledigheten. Solen skiner, men det ser ut att blåsa. Hur som helst ska vi börja med att äta frukost. Det kommer att bli ovant att kliva upp och äta så tidigt, hela semestern har vi ätit frukost kring halv elva-snåret, eftersom barnen har sovit så länge. Den tiden är det nästan lunch när man jobbar. Och jag ska göra allt som står i min makt för att fortsätta äta hälsosamt för att gå ner i vikt. Jag måste. Helst av allt skulle jag vilja köra Viktväktarnas program, men Viktklubb får duga tills vidare. Viktväktarna finns inte i Härnösand längre, utan man måste åka till Kramfors eller Timrå. Förra gången när jag lyckades gå ner 14 kg med Viktväktarna körde jag dock programmet på egen hand hemma, men det känns som jag behöver mer pepp och motivation den här gången, nån som piskar mig i baken! Vi får se hur det blir med allt. Neråt ska jag i alla fall.

Men nu är det frukost som står på schemat! Dagens favoritmål!

Inga kommentarer: