Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 1 augusti 2010

Dagens nytestade maträtt

Det är tredje dagen i rad som jag testar en ny maträtt från Viktklubb. Även denna var riktigt god tyckte i alla fall jag!

Kassler och papparrotsgratäng, 4 port

500 gram kassler i skivor
200 gram tomater i skivor
1 dl lätt creme fraiche
1 dl lätt majonäs
2 msk pepparrot
2 ägg
35 gram riven ost 17%
1 kg potatis
(200 gram gröna bönor)

Lägg köttet omlott i en form. Täck med tomatskivor. Blanda creme fraiche, majonäs, pepparrot och äggulor i en skål. Vispa vitorna till vitt skum. Blanda försiktigt ner äggvitorna och osten i creme fraiche-blandningen. Smaka av med salt o peppar. Bred geggan över kasslern. Gratinera i ugn 225 grader i ca 20 minuter. Servera med kokt potatis och ev gröna bönor.
Det är kul att testa nya maträtter, synd att man inte gör det oftare.
Usch nu är klockan halv fem, morgondagen närmar sig med stormsteg...

Inga kommentarer: