Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 26 juli 2010

Storstäd i Theas rum

Idag har jag varit väldigt effektiv och energisk.... Först tömde jag hela linneskåpet. Slängde en hel sopsäck med gamla lakan och påslakan som är trasigt eller i bebisformat som inte längre används. Det som ska vara kvar flyttade jag in i byrån i sovrummet, och vips så blev "linneskåpet" en garderob till Thea! När jag ändå höll på med byrån i sovrumemt så rensade jag bland alla handdukar och badlakan också... Sen tog jag tag i hennes byrå, tömde ut allt i alla lådor, rensade och sorterade.... Lade in hennes kläder i garderoben. När byrån äntligen var tom så flyttade jag undan den eftersom den inte ska vara kvar i hennes rum och sen flyttade jag om hyllorna där inne, så det blev jättebra. När jag ändå var igång så rensade jag bland alla hennes leksaker också, slängde en hel del, städade, dammsög och våttorkade. Jösses vad jag har legat i idag! Jag tycker fortfarande att Thea har ett väldigt fint flickrum, och jag är fortfarande så nöjd och stolt över Barbapapaväggen som jag målade för några år sen när vi gjorde i ordning hennes rum. Kommer nog fälla en tår den dag hon är så stor så hon vill att vi målar över väggen....;-)

Det blir genast så mycket roligare att leka också när det är städat och man hittar sina saker...


"Nya" sängen blev bra....och så mycket större än den gamla...


Thea leker för tillfället att hon är på "Donken" och äter...Paraplyet på bordet är ett parasoll har jag just fått veta!

När jag städat klart så gjorde jag korvstorganoff och ris. Känner mig fortfarande ovanligt pigg. Tror jag ska byta gardiner i vardagsrummet nu. Köpte ett par helvita med nåt svagt mönster i Birsta när jag och syster var där och dom har inte kommit upp ännu, men nu tror jag att det är dags. I kväll ska jag kanske se en film. Hyrde en igår som bara jag vill se, inget för Patric... Den heter Precious. Hoppas den är bra!
Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: