Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 1 juli 2010

EN dag kvar!

Japp, EN ynklig dag kvar att jobba! Må den gå fort, sen kan tiden få gå långsamt i fyra veckor! Idag har det varit svinkallt och blåsigt ute, inte alls skönt. Men men, värmen kommer nog nu när jag får semester, tror ni inte?? (Önsketänkande) Edvin fick följa med till förskolan idag. Han fick välja: Fritids eller följa med mig. Han valde det sista. Om solen skinit hade de åkt till Smitingen med fritids, men vi såg i morse att solen inte syntes till, så då blev det som det blev. Skönt att man har ett sånt jobb där det funkar att ha med sig barnen när det behövs... Det kanske är kul i bland att få "känna sig liten" och leka på förskolan igen utan skola och krav. Eller så kanske man känner sig "stor" när man får komma och vara med alla småbarn för en stund. Idag när jag hade rast kom Jessica in. Hon har ju tyvärr slutat hos oss nu och har gått på semester. Hon kom för att ge mig en tidig födelsedagspresent... Fick en solcreme och lite olika prover från Aloe vera som hon säljer. Fint inslaget i en påse med rosett o fint hjärtekort! Jag blev så glad! Och verkligen överraskad! Gulliga Jessica, jag kommer verkligen sakna att jobba med henne. Fast jag vet att vi kommer träffas då och då i alla fall. Hon har verkligen blivit en vän, på så kort tid som vi känt varandra sen i januari då jag började jobba där. Arbetskamrater kommer och går men de riktiga vännerna består ju ändå....det känns bra! Hm.... jag har tyckt det har varit lite jobbigt med alla förändringar det sista året, men när jag tänker efter så har jag skaffat mig väldigt många nya bekantskaper/vänner genom de olika jobben. Det är väl ändå guld värt?

Inga kommentarer: