Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 25 juli 2010

Ruskväder och bakning

Första dagen på min semester som det varit dåligt väder hela dagen! Regn och rusk! På förmiddagen tog vi en tripp ner till Timrå och tittade på bilar på Careta. Dyra men fina..... Sen har jag och Thea bakat Morotskaka. Hon älskar att baka och jag gör det allför sällan nu för tiden. Bra att ha nåt i frysen om det kommer någon på besök...



Thea blir nog en riktig mat och bak-moster när hon blir stor. Hon ääälskar allt som har med det att göra! Nu i kväll tittade hon till exempel på Jamie Oliwer med oss på tv, och här om kvällen såg vi på Leila på landet. Hennes tand har inte lossnat ännu, men den nya tanden har kikat upp bakom såg vi idag, och den lösa hänger bara i en ynklig liten tråd, så den lossnar nog snart.

Medan vi såg Jamie Oliwer äta surströmming på tv, så provsmakade vi på Morotskakan...

I morgon ska jag försöka orka ta itu med Theas kläder... Rensa och flytta från byrå till garderob. Vill få ut byrån ur hennes rum för att få mera plats. Hon har nämligen fått en större säng nu som tar mer plats än hennes förra. Måste skapa nya utrymmen.
Har hyrt filmer, men orkar inte se någon i kväll, klockan tickar på och är redan halv elva. I morgon är det EN ynklig vecka kvar tills jag börjar jobba .Vardagen närmar sig med stormsteg. I morgon kommer grabbarna igen. Längtar.

Inga kommentarer: