Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 30 juli 2010

Fläskfilé i ugn- Allt i ett

Idag testade jag en ny maträtt från Viktklubbs sida. Det var ganska gott. Inte mer... men det klart....Med ytterst lite fett kan det kanske inte bli mer än "ganska" gott. Det såg dock väldigt fint ut för ögat. Färgglatt o fint.
För att det inte skulle bli allt för tråkigt tog jag en klick lätt creme fraiche och sweet chili sås till, det lyfte upp maträtten lite mer... Man fyllde fläskfilén med hackad basilika, salami och soltorkade tomater, stekte på det i pannan och sen stekte klart det i ugnen tillsammans med potatis, rödlök, tomater, squash, paprika, persikor och fetaost. Ringlade över lite olja från de soltorkade tomaterna också. Tja, inte så tokigt för att vara viktklubbsmat ändå...

På förmiddagen var Jessica och Alma här och hälsade på. Timmarna bara rusade iväg och vips hade halva dagen gått. Vi mammor satt i uterummet och pratade och tjejerna lekte i Theas rum.
För övrigt har jag inte gjort så mycket idag, min allra sista semesterdag...=( Nu ska jag njuta av helgens två dagar och sen börjar allvaret igen.

Inga kommentarer: