Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 5 februari 2013

Sjukstugefika

Vad gör man med en febrig dotter som har tråkigt? Jo man bakar... Nu är det ju inte allt jag får äta (och jag ville ju också vara med och fika!)
så vi letade ett lchf-recept av ingredienser som fanns hemma. Det blev Lakritskladdkaka från 56kilo.se. Jag är egentligen ingen kladdkakefantast, men nu var det vad det blev. Jag och Thea är helt överens om att kakan hade varit betydligt godare utan lakritspulvret i. Alltså en vanlig chokladkladdkaka hade varit bättre. Konsistensen var dock helt perfekt, som en "riktig" kladdkaka. Men nja... Den här kakan räckte det med en liten liten bit av. Åt inte ens upp den bit jag tog för mig...
Så nu sitter vi här i var sitt soffhörn och är lite besvikna över den efterlängtade kakan...
Thea har som sagt feber idag också men vi håller den nere med Alvedon. Hon är jättekänslig och gråter för ingenting. Nu ska vi rita...

Inga kommentarer: