Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 6 februari 2013

Lchf-pasta

Tycker SÅ synd om Thea! I skrivandets stund är klockan 17.11 och hon ligger och sover i soffan, helt utslagen. Så fort Alvedonen slutar verka stiger febern till mellan 38,5 och 39 grader. :-(
Idag blev det en saknad och efterlängtad rätt till middag! "Pasta" och köttfärssås! Japp jag gjorde egen lchf-pasta till mig. Det är superenkelt så jag förstår inte varför jag inte gör det oftare. Man vispar 4 ägg med 125 gr philadelphiaost och 0,5 dl fiberhusk. Kavlar ut massan mellan två bakplåtspapper och gräddar i ugnen på 150 grader tio minuter med papperet kvar ovanpå degen. Sen när det svalnat lite skär man pastan i önskad form, här "Tagliatelle". Gjorde en mumsig köttfärssås med lite rödvin och Timjan i. Och sist men inte minst massor med parmesanost på det! Supergott!



2 kommentarer:

Fangoria sa...

Coolt med egen pasta! Ser gott ut!

Catarina sa...

Ja det är ett helt ok alternativ till "riktig" pasta!