Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 5 februari 2013

Dagens middag

Stekte strimlad kycklingfile och bacon. Kryddade m grillkrydda och timjan o lite svartpeppar. Vispade ihop smaksatt creme fraiche mexikansk chili med lite grädde. Hällde det över kycklingen och toppade med massa riven ost och skjuts in i ugnen. Jag åt det som det var och barnen fick ris till. Det blev riktigt gott! Egentligen ska man utgå från max 5/100 g kolhydrater när man äter lchf. I denna creme fraiche var det 6,1/100 g så det blev ju lite "fusk" då om man ska vara petig, men jag tror inte det är hela världen. Gott var det i alla fall, om nån vill prova! Det hade säkert blivit ännu godare med tex purjolök och paprika i...



2 kommentarer:

Fangoria sa...

Låter gott, även för en "icke-LCHF"are! ;)
Hoppas Thea kryar på sig!

Catarina sa...

Tack Hanna, det hoppas jag med!