Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 19 februari 2013

Köttbullar och omtänksamma människor

Idag gjorde jag hemmagjorda köttbullar fr Åses kokbok, se recept nedan. Det var första gången i mitt liv jag lyckades med köttbullar! Jag brukar svära och bli galen när jag steker köttbullar som alltid går sönder. Men jag har aldrig tidigare gjort köttbullar på det här viset, sänka ner dom i kokande vatten! Men det här var ju kanon, kommer aldrig göra köttbullar på nåt annat vis! Fina och goda blev de också! Jag är helnöjd! Idag var första dagen Thea fick leka med en kompis en stund sen hon blev sjuk. Melanie fick komma hit och leka ett tag. När hennes mamma Jessica sen kom för att hämta henne så hade hon köpt en liten uppmuntran-present till Thea! En liten pysselbok som Thea blev sååå glad över! Och jag blir så rörd av sån omtanke! Väldigt fint gjort!!! Så lite kan betyda så mycket när man varit sjuk i över två veckor!







2 kommentarer:

Minimina sa...

Men GUD vilka fina köttbullar! Och vilket bra tips! Har aldrig hört talas om det tricket! Måste provas!

Catarina sa...

Ja jättefina, jag är imponerad själv! ;-) Testa, det var enkelt också! Rekommenderar verkligen den där kokboken!