Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 22 februari 2013

Fredag!

Härliga fredag och en hel helg framför sig! Jonathan har ääääntligen bestämt sig för att vara med på konserten på teatern nästa vecka, när det är kulturveckan. Han ska både spela gitarr och sjunga lite. Kul!! Jag hade bestämt sen tidigare att jag skulle ta en semesterdag om det blev av, så nu är det bestämt! Har även tagit en semesterdag på onsdagen, för mamma ska komma upp! Jag har inte gjort nåt "själv" med bara mamma på flera år. Barnen är ju alltid med och de helger jag är själv så jobbar mamma. Nu ville hon komma upp o kolla på Jonta och då bestämde jag hastigt och lustigt att jag tar semester på onsdagen också, så jag får lite "mamma-tid"! Missförstå mig inte, givetvis ska barnen också få träffa mormor, om det passar med deras "andra hem", men det ska bli roligt/skönt att bara umgås med mamma alldeles själv. Det är värt att snylta på mina få semesterdagar för det! Jag läängtar!!! Ibland behöver man få ha sin mamma för sig själv- trots att man är vuxen!
Ikväll blir det mys m Edvin och Thea. Vi har ätit kassler till middag. Gjorde en god sås av creme fraiche, grädde, lite chilisås och tomatpure, massor av lökpulver och curry, o lite salt. Hällde såsen och riven ost över kasslern och in i ugnen. Blev hur gott som helst tyckte vi allihopa!

2 kommentarer:

Christina sa...

Ja det var längesedan vi hade en mamma/dotter mysdag.Ska bli kul.

Catarina sa...

Superkul o mysigt ska det bli! <3