Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 23 februari 2013

Ny dator- OCH tv

Har länge tänkt på att jag måste skaffa ny dator. Min är uråldrig och lägger av lite då och då så man måste starta om den. Bara en tidsfråga innan den ger upp helt. Media Markt hade kampanj nu med räntefri avbetalning. Jag slog till. Hade tänkt mig en summa som jag var beredd att lägga på en dator. När jag väl var där blev själva datorn betydligt billigare än jag räknat med. Jag hittade däremot en 43" Samsung tv som var riktigt billig. Det slutade med att jag kom hem med både dator och tv för bara lite mer pengar än vad jag hade tänkt att en dator skulle kosta. Hm... Det var inte riktigt vad jag tänkt mig, men känner mig ändå nöjd. En dator var jag mer el mindre tvungen att köpa. Och en platt-tv kanske var på tiden att vi skaffade? Barnen har klagat länge att det bara är vi som har en stenålders-tv...;-) Så nu har vi nyss tittat på Mello på ny tv, men det var samma dynga i alla fall, konstigt nog...;-)
Dags att lära mig Windows 8. Undrar hur det ska gå?
Vi har även hunnit med en fika på Tullporten idag.







4 kommentarer:

Christina sa...

Ja nu har du nåt att "bita i" när du ska installera datorn!

Catarina sa...

Tur att du snart kommer upp som är expert!!! =)

Fangoria sa...

Alltid härligt när man kommer undan billigare än man trott! ;)

Catarina sa...

Absolut!