Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 9 februari 2013

Goda vänner och sjukvårdsupplysning

Melanie kom och knackade på dörren och överlämnade påsen med filmerna till Thea. När vi kom in i vardagsrummet och Thea öppnade påsen hade Melanie och Melissa skrivit ett brev och klistrat fast på en av filmerna. Jag blev nästan tårögd. Så himla gulligt!

Theas feber kom tillbaka med råge. 39,2 kl 14.30. Då fick hon en barnipren och ändå sen vid fem tyckte jag att hon kändes så varm så då tog hon tempen igen och då hade hon 39,7!!!! Då blev jag rent av orolig när inte ens tabletten hade verkat och ringde sjukvårdsupplysningen, 1177. "Tyvärr har vi hög belastning, var god ring senare!"
Jag hade kunnat satt mig och grinat just då, vad är det för fel på sjukvården nu för tiden??? Man ska inte ens kunna komma fram! Det finns inte heller någon annan stans man kan ringa på helgen. Efter mycket om och men kom jag fram, endast 27 minuters väntetid, men jag satt där i kön i de 27 minutrarna tills jag kom fram. Fick prata med en mycket trevlig kille som verkligen lyssnade och ställde frågor, tog sig tid verkligen! Han sa att det finns ingen jour längre i Härnösand på kvällstid, så det fanns ingenstans att åka förutom till Sundsvall och det bedömde han inte nödvändigt. Han skickade dock ett meddelande till jouren att vi kommer i morgon om läget är lika då. Han sa att det var bara att ringa igen om jag oroade mig för något, jag kunde fråga efter honom sa han till och med! Han var verkligen en människa på rätt plats! Han rekommenderade att jag skulle ge Alvedon också trots att hon fått Ipren, så det har jag gjort nu. Har även fått hjälp av Anneli att handla mer Alvedon som hon kom hit med, Tack för den hjälpen, den är guld värd när man inte kan ta sig någonstans med en sjuk tjej! Nu har hon inte hunnit tagit tempen sen hon fick Alvedon men jag tycker redan att hon ser piggare ut. Hon ligger i soffan med 3D-glasögon och tittar på film och sörplar på en isglass! Vi har även haft balkongdörren på vid gavel en stund för att kyla ner lite. Brrrr.


Bli frisk nu!!!!!















4 kommentarer:

Fangoria sa...

Usch vad hemskt när de är så sjuka och man inte kan göra något åt det!!! =( Tar hellre att vara sjuk själv...
Krya på!!!

Catarina sa...

Tack, och det samma till er!

Anneli sa...

Det var så lite!! Bara att ringa om det är nåt!

Catarina sa...

Tack! :-)