Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 27 januari 2011

Vatten

Hur många gånger har jag inte sagt till mig själv att jag bör dricka mer vatten? Hur många gånger har inte andra påtalat att jag borde dricka mer vatten? Jag känner mig så sällan törstig, så jag liksom glömmer bort att dricka vatten. I perioder anstränger jag mig och försöker verkligen. En sån period har jag just nu när jag försöker vara mer "hälsosam" av mig. Så om jag i normala fall tvingar i mig ungefär två glas på en dag i samband med måltider, så kanske jag nu dricker 5-6 glas på en dag, och jag vet att det inte heller är särskilt mycket med tanke på vad man ska dricka. Men jag kan säga att jag blir snabbt påmind om vilket helsike det är att dricka vatten. Jag får mer eller mindre bo på toaletten. Konstant kissnödig! Vaknar till o med av att jag är kissnödig. Nog för att jag hade hört att det var dyrt att vara med i Viktväktarna, men jag hade inte fattat att det var den ökade toapappersförbrukningen som kostade! ;-)
Jag kan nog jämföra mig själv med mina krukväxter. När de får vatten så är de i regel så torra att vattnet rinner rakt igenom jorden och ut i krukan o ner på golvet.... Jag kanske är helt torr och skrumpen inuti, det är därför det blir så där...?
Ja vilka funderingar.... men nu har jag inte tid att skriva mer för nu måste jag gå o kissa. Tror jag flyttar in på toaletten en period! ;-)
Vatten, vad ska det vara bra för?

1 kommentar:

Cecilia sa...

Jag dricker mellan 2-3 liter per dag. Jag fyller en 2-liters flaska och dricker ur den hela dagen. När man ser flaskan så minns man att dricka liksom. Och ja, många toalett besök blir det. Men om jag inte dricker allt känner jag mig uttorkad nu så man vänjer sig! Bra tips är också att dricka ett glas eller två när du är hungrig.