Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 13 januari 2011

En vecka till har snart försvunnit

Den här veckan har verkligen gått i rasande fart! Det är redan torsdag igen och snart helg! Vilket så klart gillas skarpt! Har inte gjort nåt särskilt i veckan, förutom att jobbat förstås, och det tar så klart ganska mycket tid. På tisdagen följde Malin med hem efter jobbet och fikade. Det var trevligt med en liten pratstund. Annars har eftermiddagarna bara försvunnit. Har inte blivit nån promenad heller som jag hade tänkt mig. Typiskt. Barnen har kommit igång i skolan igen efter jullovet och allt börjar återgå till vardagen. Hade fått ett mejl från Jonathans lärare en dag där det stod bla att de skulle få mera läxor den här terminen. Ser framför mig hur vi sitter o halvgrinar med matte-boken. Matte är inte min grej, och det är oerhört svårt att hjälpa till när de börjar komma upp i lite "högre" klasser. Dessutom har barnen idag lärt sig på ett annat sätt än vad jag gjorde, och jag fattar inget av det "nya" sättet, så det blir många krockar när man ska försöka hjälpa till. Varför ändrar man sätt lite då och då?? Minns ju att även min mamma slet sitt hår och sa att de minsann hade lärt sig på ett annat sätt när hon gick i skolan! Det blir så komplicerat när man ska hjälpa sina barn då.
Nu ska jag göra nåt mycket roligt. Nämligen hänga tvätt! =/

Inga kommentarer: