Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 4 januari 2011

70 minuter

Så lång promenad blev det faktiskt igår kväll, med Ann. Välbehövligt och skönt som bara den! Men min stackars kropp känner att den inte rört sig på länge, är lite halvöm här o där. Det får det bli ändring på! Det är inte bara det att man rör på sig som är skönt, utan den där pratstunden man får på köpet är det allra bästa. Mycket trevligt. Får se om vi kanske går igen i morgon kväll, vi pratade om det i alla fall.

Idag har jag jobbat kortdag, halv sju till tolv. Alldeles lagom, synd inte alla dagar är såna. Funderar på vad jag ska hitta på nu när jag har hela dagen kvar att göra vad jag vill? Är grymt trött, men att lägga sig o sova på dagen tycker jag är så tråkigt, som att man slösar bort tiden på nåt vis. Och sen brukar jag vara som en vandrande vålnad efteråt o inte bli människa igen på hela kvällen. Nej, bättre att hitta på nåt. Känner för att gå på stan o fika, men alla jobbar ju, så det är nog ingen som kan. =( Hmm....måste klura...
Kanske får bli en promenad, modell kortare, ungefär till Härnöhallen o handla lite o sen hem igen?

Jag har kommit på att jag måste köpa nya byxor. Av en rolig anledning. De har blivit för stora! Halkar ner så jag får gå o dra i dom hela tiden. Nu lät det ungefär som jag var smal, men så är icke fallet tyvärr, men de kilon som fallit av börjar åtminstone kännas på kläderna. Tyvärr tillhör jag dock de få procent som inte direkt älskar att köpa kläder till mig själv, så jag drar på det. Just för att det är så svårt att hitta nåt som passar när man tillhör den större kategorin av människor. Bläh. Men nån dag måste jag nog ändå, så jag inte får gå utan byxor, det skulle ju se ut det! ;-)

4 kommentarer:

Linda sa...

Vad duktig du är :) Jag har inte tagit en promenad på evigheter, det är den jäkla kylans fel. Men jag ska försöka ta mig i kragen. Jag brukar lyssna på ljudböcker när jag går själv. Blir liksom lite lättare då. Har du testat det? Kram

Catarina sa...

Problemet med ljudböcker är att jag jag är totalt oteknisk, så jag vet inte hur jag ska lyssna på dom. Liksom, hur får man in dom i telefonen?? Ja du får skratta, men det är sant! ;-) Annars har jag tänkt tanken...// C

Linda sa...

Man puttar in dem i mobilen via en ganska grov sladd ;-)
Jag är inte speciellt teknisk jag heller, och det tog lååång tid innan jag fattade. Men nu kan jag :) Köper via ex. Bokus i MP3 format och sedan är det "bara" att föra över från dator till mobil. Alternativt, ta med datorn på promenaden och lyssna direkt från den. Det är ju bra att släpa på vikter ;)

Catarina sa...

Hahahaha, det sista alternativet var ju bra!!! Ska fundera lite....// C