Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 11 januari 2011

Idag är surpaddan borta...;-)

Fast för tillfället känner jag mig sentimental och grinfärdig i stället.... det är då ingen ordning på känslorna! Haha, nej jag har haft en mycket bra dag och jag har varit som vanligt. Just nu lyssnar jag dock på "Tracks-listan 80-tal" som Lottis skickade på Spotify. Och hur mycket minnen och känslor poppar inte fram då??? Oj oj oj.... Många lugna fina ballader som sätter fart på tårkanalerna. =( Vad är det med mig?? Född så extremt känslig så jag börjar grina för en fin låt. Tänk att jag grinar för allt. Grinar när jag är ledsen, grinar när jag är glad, grinar när jag är lycklig, grinar när jag ser på film som slutar lyckligt eller sorgligt, grinar på fina tillställningar som skolavslutningar o liknande....grinar när jag är arg, grinar när jag är stolt över barnen, grinar när jag är olycklig .... ja jag grinar för mycket jag, vilken lipsill! Visst det är bra att man har känslor, att man kan visa dom och känna med andra människor i olika situationer, men ibland får det ju vara nån måtta. Fast jag känner mig hellre känslosam som idag, än som en surpadda, som igår! Nu ska jag leta nåt att göra till middag. Det kanske blir grin-soppa eller nåt? ;-) Skoja bara, den fina låten är slut så nu grinar jag inte längre.... eller jo, nu kommer det visst en till.... "Listen to your heart".....uääääääääh, bööööl, griiiiin........;-)

2 kommentarer:

Anja sa...

Haha!! Ja du är då en "töckehän" lipsill du ;-)t.o.m värre än mig :-).
Härligt med trackslistemusik!! Me like!

Catarina sa...

jaja, du kan du med! ;-) Vi grinade ju i kapp på Lucia! Jo jag är en grinsill, men det går i vågor, beror på vad som händer i livet i övrigt och så.... kram!!!