Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 8 januari 2011

Thai-mat

Länge sen jag delade med mig av ett recept.... Här kommer en gammal favorit som är sååå god och enkel att göra. Har fått recept av syster yster.

Thailändsk fläskfilé (eller kyckling), ca 4 pers

500 gram fläskfilé eller kyckling, stek med salt o peppar
1-2 purjolökar, skivas
2-3 vitlöksklyftor- pressas
ca 1 tsk sambal oelek
salt o svartpeppar
ca 1 tsk malen ingefära
1 köttbuljongtärning
1 burk kokosmjölk
2-3 dl creme fraiche

Fräs köttet och purjolöken, smaksätt med vitlök och ingefära. Häll i kokosmjölken, sambal oelek, creme fraichen och buljongtärningen. Koka upp, smaka av och tillsätt mer kryddor om det behövs. Servera med kokt ris. Mums!

Inga kommentarer: