Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 29 januari 2011

Fläskfilé i dragonsås

Idag testade jag ett nytt recept från Viktväktarna. "Fläskfilé i dragonsås". Det var helt ok, så jag tänkte dela av mig av receptet, här beräknat som två portioner:

Fläskfilé i dragonsås (10 pp/port utan oliver)
300 g skivad fläskfilé
1 dl matlagningsgrädde, 4%
1 dl köttbuljong
1 msk kinesisk soja
1 msk osötad senap
2 msk färsk dragon (jag hade torkad och det gick också bra)
salt o peppar
1 msk maizena
10 svarta oliver (skippade jag)
100 gram tagliatelle

Tillaga pastan. Blanda grädde, buljong, soja, senap, dragon, salt o peppar en gryta. Låt koka i fem minuter. Rör i redningen. Stek köttet och lägg ner i grytan. Klart!

Det roligaste av allt var att barnen blev överförtjusta! De tog två portioner var, så det blev väl godkänt! Är säkert ännu godare med potatis till.

Inga kommentarer: