Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 12 mars 2013

Prao

Nästa vecka ska Jonathan ut på sitt livs första prao. Han ville helst vara på mitt jobb men hade hört att man inte fick vara på en förälders arbetsplats. Han visste inte vart han skulle "söka" sin plats så tiden rann iväg, och hux flux blev han i stället tilldelad en plats. På Ica Maxi. Nu var ju detta självförvållat, men han var minst sagt missnöjd. Anledning till det? Ja, typiska saker för hans ålder skulle jag vilja påstå..."Man måste ha en röd skjorta instoppad i byxorna= töntfaktor", och "Man måste plocka ut piercingarna" osv. Utseende-anledningar helt enkelt! För att inte tala om den avslöjande skylten man skulle ha på sig där som det står "prao" på! Nåja... Han har muttrat väldigt över detta, och dessutom är det ju väldigt långt att gå dit varje dag! Jag har sagt att antingen får han "gilla läget" eftersom det var upp till honom att ordna en plats, eller så får han prata med lärarna om att få en ny chans att fixa en annan plats själv. Messade honom nyss och hörde hur det hade gått? Gissa om jag blev förvånad när han sa att han ska vara på mitt jobb, fast en annan avdelning! Det var ju det han helst ville! Så nu gick det bra helt plötsligt!?! Alltså att vara på förälders arbetsplats. Hoppas han kommer tycka det är kul, blir ju riktigt spännande! Han visste inte vilken avdelning han skulle vara på, undrar om nån på jobbet vet?? Förstår inte hur denna lilla parvel har blivit så stor att han ska ut på prao!? På denna bild är han inte ens en timme gammal. I år ska han fylla 15. Fina Jonathan.



Inga kommentarer: