Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 11 mars 2013

En helt vanlig måndag

Då var det alltså måndag igen, kan inte förstå hur fort veckorna rusar iväg! Jobbade egentligen till fyra, men var på ett möte på skolan så det blev lite längre idag. Jag är "krisansvarig" på vår förskola och det var det mötet gällde. Hoppas att man aldrig någonsin kommer att behöva använda den där krispärmen, får rysningar bara jag ser den! Men det är viktigt så klart att den finns. Nåja.
Solen har skinit även idag, nu tror jag det måste vara rekord i sol flera dagar i rad! Underbart hur som helst! Sen jag kom hem har jag bara latat mig, bortsett från en kort promenad bort till Thea med hennes ridsaker. Skulle behöva ta itu med tvätt och andra "måste-saker" men jag har verkligen ingen lust. Jag har mer lust att fortsätta lata mig här i soffan, så det får bli så.
I morgon ska jag träna för första gången på några veckor. Har som sagt inte tagit mig iväg sen bilen gick sönder. Men i morgon har jag min sedan länge inbokade uppföljningstid med instruktör. Ska få lära mig lite fler maskiner. Så i morgon är det bara till att pallra sig i väg till badhuset, promenerandes, vare sig jag vill eller inte. Det är bra att jag får en spark i baken! Fast mest av allt hoppas jag så klart att jag snart får ordning på bileländet så jag kan komma igång på riktigt igen, utan att bekymra mig över hur jag ska ta mig dit.
Usch vad jag har blivit beroende av bil sen jag skaffade den för snart två år sen. Innan gick det såå bra att vara utan, nu känns det som en katastrof. Men jag har inte för en sekund ångrat att jag skaffade den.

Inga kommentarer: