Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 10 mars 2013

Solrosbröd fr www.bakasockerfritt.se

Det har verkligen blivit en favoritfrukost. På helgen känns det lyxigt med nybakat bröd. I receptet står det att det blir 5 frallor av en sats, men det får jag inte ihop riktigt. Jag dubblar satsen och får då ut 4 frallor (normalstora). Vetekli byter jag ut mot kruskakli (för det har jag hemma). Brukar strö över solrosfrön eller vallmofrön. Det är minst sagt svårt att hitta ett mjukt lchf-bröd som är gott, men detta är verkligen gott på riktigt. Till och med barnen tycker det! Nu ska vi hugga in på dessa! Det står 175 grader i receptet. (Ser att det fallit bort).



Inga kommentarer: