Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 29 mars 2013

Home is where your heart is...

Ordet hemma har för mig flera olika innebörder och jag uppskattar mina hemma på olika vis. Just nu är jag hemma. Alltså hemma, där jag är uppvuxen och har mina rötter. Här, där jag har alla mina minnen från min barndom, här, där liksom själva hjärtat lever kvar om ni förstår hur jag menar. Min bil blev inte klar till påsk, men allt fick en helt annan lösning. Det blev inte Sveg, men det blev en resa hem. Jag hade sån tur att en arbetskamrat skulle söderut och erbjöd att jag kunde åka med och kliva av hos mamma! Så blev det en bra påsk i år också! Idag har vi varit i Bollnäs o kikat i lite affärer, sen har brorsan o Linda varit hit och mamma o Jerry bjöd på god påskmiddag. I morgon ska jag träffa Jenny och Sophia. Jag har även hunnit med en fem km promenad i solskenet, här i min lilla by, som för mig alltid kommer att vara hemma, även fast mitt andra hemma också är hemma... Ni fattar va? Håll med om att det är ett vackert ställe, mitt hjärte-hemma?











Inga kommentarer: