Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 26 augusti 2012

Svisch så var helgen slut!

Jaha då var det söndag igen då! Helgen bara försvann som vanligt! Igår var det "Maxiloppet" på Ica. Alla barn mellan 4-12 år fick springa ett lopp på 7oo meter tror jag det var. Edvin och Thea var med, och många, många andra barn! Alla som deltog fick en "goodiebag" som innehöll allt möjligt, det var strumpor, vattenflaska, godis, bananfodral, banan, flingor, mjölk, reflex...ja mycket saker var det! Sen hade de utlottning på nummerlappen, och då vann Thea en gummibåt! Kul! Det var mycket folk och det var jätteroligt! Varmt och skönt var det också!
Efter loppet tjatade Thea om att åka och bada. Det var bara hon som ville det, och till sist gav jag med mig och skjutsade ut henne till Smitingen. Där var det så klart kallt, men hon badade i alla fall. Själv satt jag i en stol med kläderna på och läste en tidning och tittade på den fina utsikten. Smitingen är verkligen ett fint ställe, den saken är klar! Det var inte så många andra där, några enstaka bara.
På kvällen kom Lottis på besök och efter det var det natti natti.
Idag har jag och Thea varit ute och gått i en timme! Hon är duktig med sina små ben må jag säga! Nu är hon med Melanies familj ute i Solum, och Edvin är på kalas hos Nicklas. Jonta skejtar som vanligt. Själv skulle jag betala räkningar, men batteriet i dosan är helslut så jag kunde inte ens logga in. Slipper man då eller?? ;-)

Inga kommentarer: