Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 15 augusti 2012

En hurtig del av mig mitt i allt det vanliga!

Jobbade till halv fem idag. For direkt och handlade lite, sen hem...degade i soffan en stund, men sen ryckte jag upp mig och ringde Ann och frågade om hon skulle med på promenad. Gick ut till Gånsvikshamn och vände, det tar lite drygt en timme. Hurtigt va? Så nu är jag färdigpromenerad, nyduschad och kan med gott samvete sitta här och skriva. Positiv känsla. I morgon blir det ingen långpromenad. Då blir det nämligen tjejmiddag hos Lottis, alltså så långt ifrån hurtiga långpromenader man kan komma! Men det ser jag verkligen fram emot, det är lika roligt varje gång, och nu känns det länge sen! I morgon är jag bara halva dagen på vanliga jobbet, sen ska jag på biblioteket på utbildning den andra halvan. Kul med nåt annat än det vanliga! Vill ju förstås helst alltid göra nåt annat än "det vanliga", är trött på allt vanligt faktiskt. Inte bara jobbet. Jag är trött på min "vanliga" frisyr, mina "vanliga" kläder, den "vanliga" maten man alltid äter, allt "vanligt" jag gör och hur "vanligt" det ser ut hemma. Vill att det ska hända nya saker, helst nu, eller nyss allra helst. Ibland får jag såna där perioder. Jag har tänkt på att de perioderna alltid kommer när det är en ny årstid på ingående. Förändringar liksom. Jag ska alltid börja ett nytt liv då också, bli mera hurtig och hälsosam... Lustigt hur man fungerar. Helst av allt vill jag vara med i "Gör om mig-special" och ta hem en heminredare som vänder upp och ner på hela mitt hem och gör nytt! Fast sånt har jag ju inte råd med så klart. (Det kanske är tur det! ;-)) För det mesta är det väldigt skönt att vara vanlig, för jag är ju trots allt en väldigt vanlig person. Alldaglig och kanske rent av lite tråkig. Men ibland...som just nu...vill jag vända upp och ner på hela världen, göra om allt och bli lite ovanlig för en liten liten stund....=)
Ok, att jag drar på mig "gå-skorna" och motionerar frivilligt är ju en del i den där  "o-vanligheten" förstås...;-)

Inga kommentarer: