Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 17 augusti 2012

Min nya telefon

Så kom den äntligen till sist, nästan 4 veckor efter min "första" beställning! Öppnade paketet, kände mig duktig och tänkte att jag minsann åtminstone borde klara att flytta över sim-kortet själv. Vilket jag också nästan gjorde... Jag fick ut det ur den "gamla" telefonen, och jag fick upp luckan där det skulle sitta i den nya... Det var bara ett problem (så klart). Tjejen som tog emot beställningen hade glömt att berätta en liten viktig detalj... Att ett vanligt simkort inte passar i en iPhone, så jag skulle ha fått ett nytt simkort med i paketet. Men det hade hon alltså glömt att säga, och jag visste inte det, så jag frågade så klart inte heller. Ringde Telenor och fick prata med en trevlig och tillmötesgående kille som skulle skicka det nya simkortet på studs, så jag ska ha det senast på tisdag. Han ursäktade sig och beklagade allt trassel och sa "ja vad konstigt, hon måste ju ha sett här vad du hade för telefon innan också". Men ja...jag tror nästan han var mer förvånad än vad jag själv var. Men jag sitter inte i sjön, så det är inte hela världen att jag får vänta några dagar till. Jag är ganska bra på att vänta vid det här laget.
Det har varit en otrooooligt seg dag idag, trodde faktiskt aldrig att den skulle ta slut. Men det har varit strålande sol och smällhett ute. Åkte ner på bolaget efter jobbet och skulle köpa vin åt mig och Lottis i fall vi skulle gå ut i kväll. Det blev ingen utgång. Lottis fick huvudvärk och faktiskt även jag fick lite ont i huvet, tror jag hade druckit för lite idag i värmen. Så det får bli en annan gång. Hur som helst fick jag visa leg när jag skulle betala, och det var ju lite roligt! =) Inte första gången det händer, men nu var det några gånger sen sist faktiskt. Tur man ser så ung ut! ;-)
Telefonen åkte ner i kartongen igen, får se om det funkar på tisdag...;-)



Inga kommentarer: