Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 1 augusti 2012

Augusti

Tänk att det är augusti månad redan! Som alltid rusar tiden iväg! Var grymt trött i morse när klockan ringde, och lika trött när jag kom hem från jobbet. Somnade på soffan... Herregud, det är ingen ordning! ;-) Det värsta av allt är att jag skulle kunna somna på studs om jag lade mig nu, igen. Värsta pensionärsvarningen! Men det kanske tar några dagar/veckor innan man är inne i rutinerna igen, har ju sovit som en liten gris hela semestern, till bortåt halv tio minst varje dag.
Igår försökte jag och syster ystrar planera in en träff för oss alla tre (mig, Madde och Camilla). Det var svårt att få till, både Madde och Camilla jobbar helger, och dessutom ska det helst vara en helg när jag inte har barnen, så det blev inte förrän i mitten av oktober vi hittade en helg som passade. Men nu ska vi ställa in oss på den och hoppas på att inget kommer i vägen, det vore jättekul. Då kommer dom hit. Kul att ha nåt att se fram emot!
Får se om jag och barnen åker till pappa och Marie nästa helg, då skulle de troligen vara lediga, så vi har preliminärbokat den helgen. Det värsta är att jag inte har nåt schema för just den veckan, så jag vet inte hur jag kommer att jobba på fredagen. Vi skulle göra schemat på måndagen nästa vecka när några fler börjar jobba. Om jag slutar allt för sent den fredagen känns det liksom inte som nån mening att åka, för det tar ändå  några timmar att åka dit. Men jag hoppas att det blir av, vi har ju pratat om det hela sommaren och även innan sommaren, så det vore på tiden. Det har bara varit så svårt att få till, även det. Ibland liksom krockar allt när man försöker planera nåt.

Inga kommentarer: