Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 25 april 2012

Jag och goffe...

På lördag är det prick ett år sen jag köpte min bil. Mitt livs första bil. Idag tjugo i tre ska den besiktigas. Gruvar mig jättemycket för att de ska hitta en massa fel som kostar pengar och måste åtgärdas! Hur som helst är jag SÅ glad att jag tog det där beslutet för ett år sen. Minns precis i vilket ögonblick jag bestämde mig också. Jag hade åkt buss och handlat. Klev av ute vid vägen med två tunga kassar och skulle gå hem. Då gick handtagen på båda kassarna sönder. (Härnöhallens kassar var värdelösa!) Jag kunde inte bära hem kassarna utan fick ringa Jonathan som fick komma och möta mig så fick vi hjälpas åt att bära. I den stunden tänkte jag "aldrig mer", sen gick jag hem och kollade på Blocket efter en bil, och just när jag gjorde det ringde Ann och frågade vad jag gjorde, och när jag berättade så tipsade hon om denna golf som var till salu. Sen gick allt fort som blixten, jag gick dit och pratade med han som skulle sälja och sen körde jag en sväng och sen hade jag bestämt mig! Det är nog bland det bästa jag har gjort. Det har varit några fel på den under året, men inte så extremt dyra saker, och det har varit värt varenda krona det har kostat att laga den. Jag har fått ett helt nytt liv sen jag skaffade den. För det första har jag övervunnit stora delar av min "rädsla" jag hade för att köra själv (även om jag har en del kvar att tampas med), och för det andra har jag kunnat gjort så många roliga saker som jag annars inte hade gjort, åkt och hälsat på både Madde, pappa och andra.
Sen har jag ju världens bästa vänner som hjälper mig med sånt jag inte kan själv. Både syrrans kille och brorsan har hjälpt mig med däckbyten, brorsan har även hjälpt mig med att tvätta bilen! Jerry har hjälpt mig att kolla oljan ett par gånger (även fast jag tror att jag har lärt mig det själv nu! ;-)) Erik har hjälpt mig flera gånger med att hitta rätt saker på skroten och Biltema, och hans kompis Jocke har hjälpt mig att laga det som varit trasigt... Uppskattar verkligen sån hjälp när jag själv är totalt okunnig på sånt!

Som sagt, min lilla golf är guld värd och har blivit en sann vän! Hoppas den sköter sig på besiktingen nu!!!

Inga kommentarer: