Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 23 april 2012

Flytt

Idag har jag tittat på lägenheten. Jag tänker ringa i morgon och säga att vi ska ha den! Det var slitet och så, men jag skulle få ommålat i alla rum och nya skåpluckor i köket i så fall! Det blir lite klurigt att få till möbleringen, men det får gå. Min tanke var ju att Jonathan skulle få hela rummet nere, men det är bara att glömma. Det rummet är vinklat och måste göras till två rum, i det här fallet blir det mitt och Edvins, men han får ändå ett jättestort rum, så det går ingen nöd på honom, och även jag får faktiskt lite större än jag har nu... Anledningen till detta är att trappen slukar sån stor del av vardagsrummet så jag inte får plats med soffan och matsalsbordet som jag har nu. Det innebär även att jag troligtvis får göra mig av med mitt stora bord som jag har nu och skaffa ett mindre köksbord så jag kan ha det där jag har min "sovdel" nu. Jonathan och Thea får då var sitt sovrum uppe. Jag har varit där två gånger och tittat och jag har funderat och tänkt, mätt och grubblat hit och dit. Men det här måste bli den enda vettiga lösningen. Finns förresten ingen annan lösning om inte jag själv ska sova på soffan, och det vill jag inte! Men hur som helst så kommer det att bli bättre, när alla får var sitt rum, och vi får mer ytor över huvudtaget, en stor del under trappen där jag kan göra en liten dator-hörna, fler garderober och en klädkammare, plus ett badrum extra. Tror det blir bra bara jag får till det med köksbordet. Måste nog även skaffa en lite mindre tv-bänk än den jag har nu om jag ska kunna ha tv:n i rätt vinkel från soffan. Jäkla trappa och ta plats! Något annat som var väldigt positivt var att jag får ta med mig tvättmaskinen! (det fanns ingen i den lägenheten) Dessutom får jag den. Hon som visade lägenheten förklarade att Härnösandshus ska sluta med att ha tvättmaskiner i lägenheterna, så de som har maskiner i sina lägenheter får skriva sig som ägare på maskinerna, men då får man även kosta på själva om de går sönder. Helt otroligt ju! Jag var tvungen att fråga en extra gång om hon inte menade att man fick köpa maskinen i så fall, men nej, man fick den! Maskinen i  min lägenhet kan inte vara gammal, den är fräsch och jättefin och såg alldeles ny ut när jag flyttade in. Vilken bonus!

Inga kommentarer: