Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 10 april 2012

Garderobsrensning

Igår rensade jag i både Edvins och Theas garderob. Jösses vilken skillnad det blev! Tre kassar med bara sopor och tre kassar med "bortskänkeskläder". Blev genast mycket bättre plats kan jag lova! Edvin ville sova här en extra natt och då ville Thea också göra det. Sen ville Edvin ha en kompis här på övenattning så det blev så. Så nu har jag tre hungriga barn här som är sugen på frukost! Ute är det riktigt surväder,  hoppas det blir bättre i morgon när lillgumman fyller hela 7 år! Hon är så förväntansfull och kom in och väckte mig vråltidigt i morse och viskade "I morgon fyller jag år!!!" Som tur var somnade vi om en stund.
Thea ska vara hos mig några timmar om dagen hela veckan. P och A jobbar så jag tyckte det passade bra att hon är här så hon slipper gå på fritids när de flesta ändå har påsklov. Tur att jag är hemma denna veckan också. På måndag börjar jag jobba igen. Gruvar mig jättemycket, men hoppas att det snart nog dyker upp nåt annat. Personalkontoret har verkligen försökt få fram nåt annat, men just nu finns det inget ställe. Ingen vill heller ta emot mig på en "prova-på-tjänst". Tråkigt, men samtidigt förstår jag. Ibland är det jobbigt när det kommer en "extra" person som man ska lära upp på jobbet och jag antar att det är lika på alla arbetsplatser. Men jag känner mig i alla fall mer hoppfull nu när jag vet att en "förflyttningsprocess" är påbörjad.
Nu är det frukostdags!

Inga kommentarer: