Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 22 april 2011

Långfredag o strålande sol

Vilket fantastiskt påskväder! Minns inte när det var en påsk med sånt fint väder sist? Idag tog jag en promenad till Härnöhallen med Thea och Edvin (som cyklade). De fick en varsin glass i solskenet. Själv stod jag emot, men var ruskigt sugen... Det värsta med påsken är allt godis överallt. Barnen har ju fått ägg från flera håll och de ligger överallt. Igår kväll åt jag faktiskt lite godis, men idag blir det till att knipa igen. Jobbigt jobbigt, godisråtta som jag är.
Hoppas det blir lika fint väder i morgon när vi ska gå till vindskyddet o fika.
Edvin har gått till Alex, studsmattan hade kommit fram så jag kan tänka mig att stackars Ann har hela gatans alla barn där på visit...;-) Thea är hos Lina och leker. Jonathan hade kommit välbehållen fram till Gällivare, pratade en snabbis med honom igår kväll, men det var lite dålig mottagning så det blev ett kort samtal bara.
Nu ska jag snart steka lax, är riktigt sugen på det! När vi var på affären frågade Edvin om jag inte kunde köpa gravad lax också, för det hade han visst aldrig smakat och var väldigt nyfiken på hur det smakar. Så det fick bli en liten förpackning med det också, får se om han tycker om? Kul när de vill testa sånt de aldrig har smakat.
När mamma var hit för ett par veckor sen fick jag en verktygslåda i "present" (!). Hon och Jerry tyckte att jag behövde en sån i stället för att hamra med andra saker hela tiden....;-) Idag fick jag användning för den för första gången. Edvins pakethållare på cykeln hade gått sönder på ena sidan och blev på det viset lite farlig. Jag hämtade lilla lådan och skruvade loss hela pakethållaren, alldeles själv. =) Sen hade jag tänkt att jag skulle höja sadeln åt honom också, men där gick jag bet. Men får väl vara glad att jag klarade en sak i alla fall. Kände mig riktigt händig där jag stod ute i solskenet och bytte "bits" på mejseln... Tänk vad man lär sig! =)

2 kommentarer:

Helen sa...

Catarina "teknikgurun" Hallgren kan du skriva på visitkorten snart!

Catarina sa...

Hahahaha, ja precis!!!! Det var min tanke också! ;-)