Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 26 april 2011

Coaching

Min vän Monika har utbildat sig till coach och berättade för mig att hon behövde övningstimmar för att kunna certifiera sig. Hon håller på lämnar förskolläraryrket och håller på startar upp ett eget företag! Starkt, modigt och beundransvärt! Jag blev förmånligt erbjuden att vara försökskanin under tio coachsamtal. Jag visste inte riktigt vad det innebär, men tänkte att det kan nog bara leda till nåt positivt, så jag tackade ja till hennes erbjudande. Idag hade vi vårt första samtal via Skype i en och en halv timme, och det var väldigt intressant. Vi "kart-lade" hela mitt liv, såg över olika delar, vad jag är nöjd med, och vad jag är mindre nöjd med. Ut efter det fick jag komma fram till ett mål inom nån del jag vill förändra. Vi satte upp små delmål efter vägen till det stora målet. Det ska bli spännade att se vart dessa tio samtal kommer att leda. Vi ska ha vårt andra samtal om två veckor och då ska mitt första delmål vara genomfört. Intressant!

Inga kommentarer: