Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 16 april 2011

Blixtar och dunder

Igår bjöd jag ju hit Lottis på middag, och efterrätt. Till efterrätten skulle det vara smält vit choklad, så jag lade chokladen i bitar på en liten tallrik och stoppade in den i mikron som vanligt. Stod med ansiktet väldigt nära luckan så jag skulle se när chokladen var smält. DÅ började det blixtra och fräsa inne i mikron!!! Och lukta bränt... Jag höll minst sagt på att göra i brallan, så rädd blev jag! Tog snabbt ut tallriken och tänkte att den kanske inte tålde mikron, fast det var en helt vanlig tallrik. Bytte och hällde över chokladen till en annan liten skål, stoppade in den och drog igång... Men samma sak! Jag blev så jäkla rädd så jag skyndade mig att stänga luckan, dra ur sladden och skriva en stor lapp "ANVÄND EJ MIKRON!" som jag tejpade fast, så jag inte själv glömmer av mig, eller ännu värre, att nån av barnen är där och använder den. Nu har jag gjort en felanmälan till Härnösandshus, eftersom mikron ingår i hyran, så jag hoppas de ordnar en ny åt mig... usch. Trodde att den skulle explodera! Fick så lov att smälta klart chokladen i vattenbad i stället... Skulle värma rester av middagen till lunch idag och då slog mig tanken vad van och bekväm man är med mikro... Nu fick jag värma maten i en kastrull på spisen i stället. Härnösandshus är inte de snabbaste jag har ju fått erfara tidigare, så har jag tur kanske jag får en ny mikro till jul! ;-)

Inga kommentarer: