Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 7 april 2011

Aprilväder och ett hugg i tungan...;-)

Idag har det snöat som bara den, det är riktigt aprilväder ute, men nu så här på kvällskvisten ser det riktigt fint ut. Idag kom min gamla "Sländan-kollega" Henke (som jobbar på Tjädern) till vår förskola och spelade gitarr och sjöng med alla barn i huset. Han är så  himla duktig och det blir sån glädje och sånt "drag" när han sätter igång med sin musik. Verkligen en rolig start på dagen! Dessutom blir man så klart lite nostalgisk och tänker tillbaka på Sländan-tiden med ett leende. Vad roligt vi hade alla vi som jobbade där!
I morgon är det äntligen fredag. Kära mor kommer på besök och hon kommer innan jag slutar jobbet, så hon hämtar nog Thea på förskolan. Har en känsla av att hon kommer att bli väldigt glad då! Får se vad vi hittar på i helgen, kanske en liten sväng på stan.
I natt var jag med om nåt som inte händer varje natt.... Jag vaknade av att jag BET mig själv så hårt i tungan att jag hörde själva "knastret" och började tokblöda i munnen!!!! Herregud, undrar vad jag drömde, verkar åtminstone som jag var riktigt "på hugget" ;-) Har förbannat ont i tungan idag i alla fall.... Mycket ska man vara med om.

2 kommentarer:

Anja sa...

hahaha...förlåt det bara kom ;-). Förmodligen drömde du om en farlig kamp mot en björn och för att överleva tog du till allt du hade ;-). Ha en trevlig helg! Kram

Catarina sa...

HAHA, ja det måste ha varit om en björn...;-)