Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag

Idag ägnar jag en extra tanke till alla jag tycker om. Mina barn, mamma o Jerry, mina syskon, morfar, och alla fina vänner jag har i mitt liv. Är så glad att ni finns!
Har jobbat idag, skönt när det blir som vanligt igen efter en massa vabbande. Fick en oerhörd längtan efter att åka hem till mamma o Jerry. Har inte varit hem sen i somras när Jerry fyllde 60 och då var det bara över dagen, innan dess hade jag inte varit hem sen julen innan! Det är ju för bedrövligt, men det blir bara inte av, mest för att jag hatar att åka tåg tror jag. Men jag skickade iväg ett sms till mamma o frågade om hon är ledig i helgen, och det ÄR hon!!! Så nu har jag bokat tågresa för helgen! Alldeles ensam dessutom, hur ofta händer det?? Flera år sen jag for ner helt själv, utan barnen. Mamma har ju ganska nyligen varit upp och hon kommer nog snart igen, så jag behöver inte ha dåligt samvete för att inte barnen får träffa mormor o Jerry den här gången. Jag behöver ju också få träffa mamma själv ibland, det gör jag aldrig. Längtar jättemycket!
Det ska verkligen bli roligt!
I kväll är det dags för veckans dom på Viktväktarna igen, och jäääävlar om jag inte har gått ner, då blir jag ARG, på riktigt! ;-) Direkt efter åker jag på tjejmiddag! Vilken bra kombination, haha.... tur jag inte skulle på middagen INNAN vägningen....

4 kommentarer:

mathilda sa...

visst kan man drabbas av akut längtan efter sin mamma när dom bor så långt bort, jag saknar att bara kunna slinka in på en kopp kaffe eller äta middag tillsammans med varandra utan att det innebär sova över mm...
hoppas du och din mamma får en mysig helg!
ang viktväktarna och tjejmiddag så hade jag och en kompis som tradition att alltid efter vägning gå på mc donalds :) det var flera år sen och trots att vi åt vad vi ville där så funkade det galant!
lycka till ikväll!

Catarina sa...

Tack snälla Mathilda, ja visst är det som du säger, just det där spontana saknar man mest, att kunna bara hälsa på en vardagskväll mitt i veckan. Men desto mer uppskattat när man väl ses! // C

Christina sa...

Det ska bli sååå härligt att få rå om dig i helgen. Längtar!!!

Catarina sa...

Jag längtar också kära mamma!!! =)