Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 15 februari 2011

Äckel-päckel

Fyyy vad det är äckligt att städa badrum! Städade ordentligt där inne för omväxling, tog bort badkarsfronten och skurade där under....(urk), och i golvbrunnen (huuuuga), och sen skulle jag försöka mig på handfatet där vattnet rinner ner så dåligt, så jag öppnade den där "koppen" under, men sen visste jag inte hur jag skulle göra mer (är det nån annan del man också måste ta bort?)... Hur som helst blev det ingen skillnad, så det fanns säkert nåt mer snusk-lock man skulle öppna.... Usch och fy och blääääh. Jag är inte kräsen av mig, klarar både det ena och andra, men just att städa badrum får mig att kväljas och nästan kräkas.... äckliga hårstrån som sitter ihop i långa korvar o annat äckel. Snusk snusk snusk..... Men Madde sa sist hon var här att hon var bra på att fixa när det är stopp i handfat, så då vet jag vad hon ska få göra nästa gång hon kommer på besök...;-)
Nä fy sjutton, städar hellre hela lägenheten i alla vrår flera gånger om än att göra rent såna där äckel-utrymmen i badrummet! Men nu är det i alla fall hyfsat rent, även om det säkert var en rolig syn när jag utförde det hela. För att komma åt bakom badkaret fick jag ta på mig tofflor och stå i badkaret med moppen... Herregud, jag hade kunnat halka och slått ihjäl mig.
Nu ska jag se om jag lyckas få tillbaka badkarsfronten också.... det vet man aldrig när det är jag som har tagit bort den.
När jag är klar med eländet ska jag lägga mig på sängen och läsa ut en bra bok som jag håller på med.
Nöjd med mig själv som genomfört det värsta snusk-äckel-arbete man kan tänka sig.

3 kommentarer:

madde sa...

När du tagit bort koppen måste du stoppa upp fingrarna där i hålet o pillra lite för att kunna krafsa bort hårbollar och andra trevligheter. Jag ska lära dig nästa gång jag kommer! Så kan du träna, för att sedan göra ditt slutgiltiga examensarbete i mitt badrum när du kommer och hälsar på till sommaren ;)

madde sa...

Oj! Såg nu hur det lär lät :) "Stoppa upp fingrarna i hålet o pillra lite..." Haha!

Anonym sa...

Det finns en lösning. raka huvudet så blir det sällan stopp P: \\Patric