Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 25 juni 2012

Theas svåra gåta...

Thea berättade glatt om att de brukar ställa en massa gåtor på fredagssamlingarna på skolan. Jag skulle få höra en. En mycket svår en....

"Vad är det som simmar omkring i toaletter? Det är brunt och ser ut som en stor ostkrok?"

Jag var tvungen att skratta åt den "svåra" gåtan.... Kiss och bajshumor? Ja kanske det....Men det var i alla fall roligare än trasiga tvättmaskiner och parkeringsböter!

I morgon fick Thea välja om hon vill vara med mig på jobbet eller om hon vill gå på fritids. Hon valde mitt jobb, så i morgon får jag en liten hjälpreda med mig. Det är faktiskt en fördel med det jobb jag har, att man kan ha med sig sina barn ibland, det kan man inte på alla jobb.

I kväll började jag läsa i "Lasse-Majas detektivbyrå-Mumiemysteriet" för Thea och Edvin. Det verkade vara en spännande bok. Länge sen jag läste för barnen på kvällarna, måste återuppta den goda vanan igen, det är ju faktiskt mysigt- och jättebra! Mitt under läsningen ringde mamma, så då blev det en telefon-paus med mormor...

Inga kommentarer: