Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 10 juni 2012

Sagan om Isfolket

Läste serien "Sagan om Isfolket" för många, många år sen. Inte hela serien läste jag, men ganska många. Det är helt klart de bästa böcker jag har läst i hela mitt liv. För ett tag sen köpte jag del 1 och läste igen. Den var lika bra som jag minns den. Nu har jag haft turen att få låna de övriga böckerna i serien av Catharina som jobbar på bokhandeln, hon hade dom! Perfekt, så nu är man väl fast igen.... Lånade ut ettan till syster yster och nu är hon också fast i serien. Pratade med pappa här om dagen och blev lite full i skratt då han berättade att han börjat läsa en så bra serie, nämligen samma...=) Det går verkligen inte att sluta när man har börjat. Ni som inte har läst dom, GÖR det, ni kommer inte att ångra er!

Idag har jag varit på Myran och tittat när Thea spelat två fotbollsmatcher. De vann inte matcherna, men hon verkade tycka att det var lika roligt i alla fall och det är huvudsaken! De hade i alla fall tur med vädret för på förmiddagen sken solen.

I morgon ska min fd arbetskamrat Jessica komma på visit. Det var länge sen verkligen! Hon hade tydligen träffat Thea någonstans som hade påmint henne om att hon hade lånat en film som är våran som vi inte fått tillbaks... Så då ska hon komma med den och så ska hon äta middag här så vi får prata lite, det var hundra år sen! Det ska bli kul!

Nu måste jag åka och handla. Fort ska det gå så jag får åka hem och läsa vidare sen...Misstänker att jag kommer ligga och läsa halva natten!

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Åh underbara underbara Isfolket....Ja här är en total Margit Sandemo-sucker!! Läst alla serierna (Isfolket, Häxmästaren och Ljusets rike) som hör ihop, 2 gånger, sen i princip alla hennes andra böcker också, så om du behöver låna nån bok så är det bara att höra här, är nog bara just Isfolket som inte är komplett här. Mattias är lika stor sucker han ;o) Kiron och Tirils namn kommer ju just från de serierna, Tiril från "Häxmästaren" och Kiron från "Ljusets rike" (Kiro, satte bara dit ett n också;o)) I sommar ska jag läsa "Blåljus" av henne, den serien har jag inte läst tidigare.
Men skulle du vilja låna tex. Häxmästaren eller Ljusets rike är det bara att säga till! =)

Catarina sa...

Tack Hanna, det ska jag ha i åtanke om lässuget kvarstår efter dessa 47 böcker...;-) Ja hon är verkligen grymt duktig på att skriva, fattar inte hur man kan ha sån fantasi!