Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 6 juni 2012

Heldag i Birsta

Igår kväll var Lottis här. Vi satt och surrade och åt päronsplit-glass! =) Fick under kvällen sms från Madde där det stod att hon och hennes kompis (som också heter Madde) skulle åka till Birsta idag, så hon undrade om jag inte också skulle komma dit? Och det var ju just vad jag behövde eftersom jag skulle dit och köpa en tak-skena till Edvins och mitt rum som jag ska dela av med. Sagt och gjort. Jag åkte ner till öppning i morse och Madde och Madde kom strax efter mig. Det blev en riktig heldag. Kom hem strax efter halv sju nu i kväll. Jag har shoppat nya tallrikar. Ikeas rosa "Arv". Jag har suktat efter dessa tallrikar sen de kom, men har väl tyckt att jag inte riktigt haft råd. Nu var det så att tidigare i veckan var det en tjej på Facebooks köp och sälj som annonserade efter en sorts tallrikar som jag hade några st av som jag sålde till henne. Då tyckte jag att jag kunde unna mig nya tallrikar som jag verkligen ville ha för dom pengarna. Och då blev det dessa! Blev både tallrikar och assietter. De finns i vitt också så först tänkte jag köpa det, bara för att vitt är mera "tidlöst" än rosa. Jag kanske ledsnar på rosa. Men eftersom jag egentligen tycker att de rosa är finast, så blev det dom till slut ändå. Jag kan ju faktiskt sälja dom också den dag jag tröttnar på dom och köpa andra tallrikar då! Så nu känner jag mig mycket nöjd! En takskena blev det också så klart, och en gardinstång till Theas rum. Mat och fika har vi så klart också hunnit med under dagen. En rolig dag blev det! I morgon är det jobb igen, och sen är det bara fredag kvar och så är det helg igen! Lovely!

Inga kommentarer: