Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 2 juni 2012

Sjukstuga och tivoli i ösregn...

Vilken dag! Vaknade vid fem av att Thea kom ner och grät och sa att hon hade huvudvärk och frös. Hon var het som en kamin så jag gick upp och gav henne Ipren och sen somnade vi om en stund. Försökte avleda tivolit eftersom hon var hängig, men hon ville såå gärna, hon har ju sett fram emot det här hur länge som helst. Så med alvedon i kroppen åkte vi ner med Ann och Alex. Väl där började det ösregna och blåsa svinkallt. Vi gick inte så länge där. Thea, Edvin o Alex åkte virvelvinden och sen åkte Alex och Thea radiobilarna. Sen orkade inte Thea nåt mer och hon var inte sugen på nånting att äta heller. Lillgumman var alldeles blek och eländig. Sen gick vi på Mc Donalds och åt en glass och inte ens det var hon sugen på, så sen for vi hem. Väl hemma somnade hon på soffan. Tempade henne när alvedonen slutade verka och då hade hon 38,6. Stackarn! I natt sover Jonta hos William och Edvin hos Jesper så det blir en lugn soffan-kväll för mig och sjuklingen. Tyvärr missar hon sina fotbollsmatcher i morgon! Men med tanke på hur det regnar nu så kanske de blir inställda i alla fall, vad vet man?
Alex, Edvin och Thea på tivolit...
Erik har varit här och hjälpt mig att få upp hyllor och sånt på betongväggarna. Känns bra så nu kan jag börja packa upp de sista kartongerna med saker. Det blir så fint här!
Nu ska jag gå och krama min lilla kamin som ligger i soffan och är alldeles slut. Hoppas hon piggar på sig snart...

Inga kommentarer: