Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 24 januari 2012

Positivt med dagen

* Solen har visat sig.
* Det gick lätt att väcka barnen i morse och Edvin är så hjälpsam som hämtar Thea på eftermiddagen.
* En av mina arbetskamrater var tillbaka.
* Jag har inte behövt varit utomhus och frysa.
* Barnen gillade middagen.
* Edvin har gjort all sin läxa klar - utan protester, som ska vara inne först på fredag!
* Det är en dag närmare fredag.

En bra grej med att skriva/blogga är att man kan se ett mönster i sitt liv efter ett tag. Just nu har jag noterat att jag varit gnällig och negativ en lång period. Gillar inte mig själv när jag blir sådan, så nu ska jag försöka vända trenden, men då gäller det att hitta det positiva med varje dag. Det var svårt nu när jag satt och klurade, men det kanske går lättare och lättare...? För guds skull- säg åt mig när jag gnäller för mycket, jag tål att höra det!

Inga kommentarer: