Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 8 januari 2012

Mitt märkliga missbruk

Jag och Micke har suttit och tittat på ett program som heter "Mitt märkliga missbruk". Nog för att jag visste att det finns märkliga människor, men alltså, så här illa visste jag nog inte att det kunde vara. En kvinna kunde inte sluta äta toalettpapper.... En man levde med en docka och hade den som sin fru, han var gift med henne och hade till och med köpt vigselringar... En kvinna kunde inte sova utan att ha hårtorken på i sängen. Och ytterligare en kunde inte sluta sola utan solade fyra gånger om dagen. En käkade rengöringsmedel...ja listan kan göras lång, men man undrar hur det står till med en del...Hur kommer man liksom på tanken att börja äta toalettpapper?? Sjukt som bara den! Nåja... Vid tolvtiden idag kom Edvin hit för Jonta och Erik skulle till Sundsvall o Edvin ville inte följa med. Jag fick då några bonustimmar med bara Edvin. Vi har suttit och pratat och varit på Ica och handlat. Edvin tyckte att vi skulle passa på att äta lax och potatis nu  när inte Jonta var med, så det gjorde vi. Lax är nog Edvins absoluta favoritmat om han själv får bestämma. Nu är vi mätta och belåtna och Edvin ska åka tillbaka till Erik och vara där i morgon när jag har planeringsdag på jobbet. Minns för ett par år sen.. då tog jag barnen, en och en och åkte iväg en helg var med dom. Bara jag och Edvin en helg, bara jag och Jonta en, och bara jag och Thea en...åkte till mamma bara så det var inget märkvärdigt, men så betydelsefullt att göra nåt med bara en i taget. Det tror jag att jag ska återuppta framöver. Om jag lånar barnen på deras "pappahelger" om det passar nån gång. Vore kul att göra så igen, annars är jag alltid med alla tre, men det är mysigt att bara vara med en ibland och få den tiden. Det får bli ett projekt för våren...;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som ett utmärkt projekt :) Finns ju "en" som kan lösa det även på mammahelger. Som liksom kan ha 5 barn en helg istället för 3 ;) Puss Micke