Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 23 januari 2012

Depp-dag

Usch idag har det inte varit nån rolig dag alls. Det var bara jag som var frisk på min avdelning av personalen, så då blev det vikarier. Det är inte samma sak även om det är bra sådana. En rätt jobbig dag måste jag säga. Jag har känt mig lite nere idag. Vissa dagar bara är så. Vad gör man för att komma fram till vad man vill göra med sitt liv? Jag menar då jobbmässigt. Varför kan jag inte komma fram till nåt jag vill göra och kämpa för det? Nu bara går jag omkring och är missnöjd med mig själv för att jag vill göra nåt annat. Och när man känner så hamnar man i en ond spiral till slut och kan inte tänka på nåt annat. Jag vill verkligen inte jobba med det här längre. Så är det bara. Jag vill hinna med nåt annat, jag vill kunna mer saker och framför allt så vill jag jobba med bara "vuxna" människor på dagarna. Jag känner ingen som helst glöd för mitt yrke. Varje dag bestämmer jag mig för att jag ska försöka bli mer positiv och anstränga mig, men det går liksom inte. Jag har fina arbetskamrater, en bra chef och fina barn så klart, men ändå är det nåt som är fel. Tror mycket handlar om ljudnivån. Orkar inte med några ljud alls nu för tiden. Ibland känns det som jatt jag skulle kunna göra vad som helst, bara det är nåt annat. Allt utom att städa. Bläh vad jag avskyr att känna så här. Hoppas det vänder snart när den här helvetesårstiden är över. Livet brukar kunna kännas lättare då. Har ju haft såna här "svackor" förr.

Hur som helst har jag ju själv världens bästa barn som ändå förgyllde min dag eftersom det är bästa måndagen. Jonta kom in  på jobbet och hämtade hemnyckeln och då berättade han att han hade fått beröm på SO:n att han hade ryckt upp sig där också...(Han fick en varning om åtgärdsprogram i SO:n tidigare). Härligt när det går åt rätt håll! Jag jobbade över lite idag eftersom vi hade ont om folk i huset och sen kunde jag gå hem i lugn och ro eftersom Jonathan hade hämtat sina syskon! Lagade mat och sen skjutsade jag Jonathan så han fick hämta gitarren. Härligt med lite musik från tonårsrummet igen! Det är i alla fall ett behagligt ljud!

Nu vill jag bara att det ska bli fredag så syster yster kommer. ÅÅH vad jag längtar! När vi umgås får jag verkligen energi-tanka, och det behöver jag nu!

Inga kommentarer: