Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 13 oktober 2010

Onsdag redan!

I morgon är det redan torsdag, veckan har verkligen gått jättefort måste jag säga! Poar på i lägenheten med det som går, och här i huset återstår det att packa i grabbarnas rum och lite annat smått.
Känner mig tankspridd och glömsk, känns som jag har överfullt i hjärnan. Hoppas allt funkar som det ska på fredag med telefon, bredband, tv och eftersändning av post...
Igår kväll hade vi föräldramöte på vår avdelning på jobbet, och i morgon kväll är det föräldramöte på Theas avdelning som jag ska gå på. Men sen ÄR det fredag och flyttlasset ska gå. Längtar till soffan kommer....
Igår fick vi veta att våran nya lön inte kommer den här månaden heller, som var tanken. SURT måste jag säga. Hade verkligen räknat med lite extra denna månad eftersom vi ska få retroaktivt sen april, men igår, endast två dagar före lönebryt kom beskedet att lönerna inte är klara än.... Jag blir galen! Inte för att jag räknar med nån stor summa, men eftersom det är några månader så bör det ändå bli lite extra och det hade passat bra nu i samband med flytten, men icke, där åkte jag på en nit. Hade kunnat satt mig och storgrinat över det. Har liksom planerat lite inköp som nu inte kan bli av och det retar mig enormt!
Undrar om jag ska packa lite nu? Har inte hunnit packa en pryl idag. Thea o jag tog en promenad till Härnöhallen där jag köpte diskborste, disktrasor, slaskskrapa, tandkräm, duschtvål....lite sånt man måste ha... och efter det gick vi till lägenheten där jag plockade in det jag handlat och grejade lite med en telefon jag har köpt. En vanlig trådlös, så jag har nån telefon. Sen gick vi hem och nu håller jag på eldar. Patric är ute med jobbet. Klockan bara tickar på och helst av allt skulle jag vilja gå och lägga mig, men måste tvinga mig själv att vara vaken ett tag och elda så det blir varmt här.

1 kommentar:

Gradinskan sa...

Tänkte att jag skulle skriva en kommentar på din blogg eftersom du är så duktig och kommenterar på min. Fick inte läge att prata med dig idag, men tycker du är otroligt stark som tagit det här beslutet. Jag antar att det inte varit helt enkelt. Lycka till med lägenheten!!