Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 25 oktober 2010

34 år och pensionär??

Så känns det i min rygg. Ungefär som om jag vore 91 år gammal. Är hemma idag också. Har ringt Öbacka vårdcentral och ska få komma till en sjukgymnast kl 13. Får se vad han eller hon har att säga. Misstänker att jag får några övningar som jag ska göra och som man sedan vet hur det blir. Man gör övningarna några gånger tills ryggen känns ok, sen lägger man av och problemen återkommer. Att man aldrig lär sig.
Jag vet redan att jag måste gå ner i vikt och börja träna, det kommer sjukgymnasten också att säga till om. Egentligen undrar jag själv varför jag ska gå dit? Jag vet redan hur det blir. Men ändå känns det bättre att ha varit dit innan jag går tillbaka till jobbet. Känns som nåt är alldeles snett i höften på nåt sätt. Kan ju ha gjort nån vridning eller nåt lyft i samband med flytten som gjort att nåt blivit konstigt. Lika bra att kolla läget.

När jag ändå är hemma så här så har jag passat på att ringa Mio och kolla när soffan kommer. Fick då till svar att "soffan är redan här, den är bara att hämta". VARFÖR säger de då att de ska höra av sig när soffan kommer när de uppenbarligen inte har gjort det?? Undrar hur länge den har stått där då?? Nu är bara problemet hur jag ska få hem den så snabbt som möjligt? Från början sa jag att vi skulle hämta den själv eftersom Patric erbjöd sig att hämta den, men efter allt tungt flyttande av alla andra möbler uppför alla dessa trappor så ångrade han sig lite tror jag, så han tyckte jag kunde ringa Mio och ändra så de får köra ut soffan. Jag frågade om det nu när jag ringde och det var ok, men i så fall får jag vänta till tidigast torsdag och då ville de dessutom att jag skulle ordna nån som kunde hjälpa till att bära eftersom de förmodligen bara var en person som körde bilen. Struligt. Jag vill ha soffan NU NU NUUUUUUUUU.

Ringde även Tele2 och fågade när de flyttar över mitt gamla telefonnummer hit, och fick till svar på fredag! Herregud att det ska ta sån tid att flytta ett telefonnummer!!!! Det är grymt irriterande. Nu hinner alla lära sig mitt tillfälliga nummer så då hade jag ju lika gärna kunnat bytt nummer helt o hållet. Dessutom hindrar det Patric från att skaffa ett eget telefonnummer, eftersom mitt gamla fortfarande går till huset. Hade jag vetat att allt var så här krångligt med Tele2 så hade jag inte bytt till dom. Morr.

Nu har jag morrat färdigt om rygg, soffa o telefon. Dags att göra sig i ordning innan pensionär Hallgren ska gå till vårdcentralen. Det kanske tar sin lilla tid eftersom jag inte är så snabb i mina rörelser nu. Kanske borde ringa färdtjänst när jag ändå är igång?? De kanske har plats för soffan också??

1 kommentar:

Linda sa...

Visst är det jobbigt när man inte kan få en quickfix utan måste engagera sig själv? Haft stora problem med mitt högra knä, ont som attans ibland. Gick till en sjukgymnast och fick veta att jag går snett. Men innan jag kunde få en sula för detta, så måste jag träna upp mitt knä = gå på gym ett par månader. Gissa om jag fortfarande har problem med mitt knä? Haha...