Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 21 januari 2013

Skitmåndag!

När jag äntligen slutade jobba efter den lååånga dagen gick jag ner till P och hämtade Thea och även Edvin som också var där på besök. Hade längtat efter dom i en vecka och speciellt idag när dagen var så lång! Möttes i deras hall av en minst sagt grinig Thea! Hon blev sur på mig först för att hon inte fick åka skidor hem... ( jag orkade helt enkelt inte med sånt när kl nästan var åtta på kvällen.) Sen blev hon arg för att hon måsta ta på sig täckbyxorna! Grinade och surade! Mitt i allt ringde Jonta o skulle ha hämtning på stan och skjuts till Erik för att hämta gitarren. Så iväg och gjorde det och sen hem igen. Jonta tjatade om att han ville åka på konsert till Stockholm i helgen! Han o en kompis skulle sova hos en släkting till kompisen och egna pengar hade han. Min magkänsla sa nej, han är bara 14 år. Ringde och hörde vad Erik tyckte och vi var överens. Och det kan ibland vara väldigt svårt att ta ett nej när man är 14... Suck, vilka diskussioner!!! Jobbigt när han inte fattar att det är för att jag bryr mig! Så nu är man väl världens sämsta tönt-morsa igen...:-/ Vilken fantastiskt rolig måndag med sura familjemedlemmar! Dessutom ska Thea ha skidor med sig till skolan i morgon och jag kan inte hjälpa henne att frakta dit dom eftersom jag öppnar i morgon! Känner stressen redan nu över att hon ska släpa på allt själv när de går till skolan! Jag vet att jag inte är världens sämsta mamma, men just idag känner jag mig så! Som att inget man gör duger! Att man aldrig räcker till och att ingen är nöjd med vad jag gör! Nu är kl 21.34 och jag har äntligen satt mig ner, men nu är det dags att gå och sova, ska ju upp fem i morgon...Ja jag vet, jag är också en surpuppa just nu! Vilken helvetesdag!
Här med bestämmer jag att alla är pigga och glada i morgon! Punkt.

2 kommentarer:

Kraka sa...

Vissa dagar är bara för mycket...

Catarina sa...

Är Kraka någon jag känner tro? *bara nyfiken*...:-)